De campagne #ikleesthuis, waarmee uitgevers, boekverkopers, bibliotheken, schrijvers en lezers hun leestips delen tijdens de COVID-19-lockdown, wordt verlengd tot en met mei. De hashtag wordt veel gedeeld en verbindt de literaire sector in deze lastige tijd.
Met de campagne wil onder meer de CPNB mensen juist nu een mooie leeservaring bezorgen: “Boeken zorgen voor verrijking en verdieping, maar bieden ook ontspanning en ontsnapping nu andere sociale en culturele activiteiten daar niet voor kunnen zorgen.” De hashtag heeft sinds de lancering op 19 maart al veelvuldig in de Top 20 van trending-topics gestaan van de diverse sociale media. Lezerscommunity Hebban.nl doet mee met onder andere speciale #ikleesthuis-leesclubs.
De campagne #ikleesthuis is een samenwerking van de CPNB met GAU (Groep Algemene Uitgevers), KBb (Koninklijke Boekverkopersbond), het Letterenfonds, Stichting Lezen, Koninklijke Bibliotheek en NBD Biblion. Inspiratiebron was schrijfster en Kinderboekenambassadeur Manon Sikkel, die de hashtag bedacht.